شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 04 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
مسعود کرامتی می‌گوید در حال حاضر احساس می‌کند یک پشتیبان مهم را به صورت شخصی از دست داده است البته نه فقط او بلکه بسیاری از بچه‌های سینما این حس را دارند و در آینده که ایشان نیست این حس بدتر خواهد شد.

مسعود کرامتی کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون. در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره آشنایی با مرحوم فرشته طائرپور تهیه کننده، کارگردان، فیلمنامه نویس و نویسنده که روز گذشته ۲۶ مردادماه دار فانی را وداع گفت، بیان کرد: من سال ۶۱ با مرحوم فرشته طائرپور آشنا شدم و برای انجام کاری به دفتر ایشان که آن زمان با وحید نیکخواه آزاد همکاری می‌کردند، مراجعه کردم در حقیقت کارم را با دفتر ایشان و وحید نیکخواه آزاد آغاز کردم و این آشنایی ادامه پیدا کرد و منجر به تولید مجموعه تلویزیونی «مسافرخانه» و فیلم سینمایی «پاتال و آرزو‌های کوچک» شد.
 
بارزترین ویژگی فرشته طائرپور کمک کردن بود |  یک پشتیبان مهم را از دست دادم | در سه سال اخیر از کار برای سینمای کودک کنار کشید و بسیار دلشکسته  بود!

وی ادامه داد: بعد از مدتی دفتر وحید نیکخواه آزاد و فرشته طائرپور جدا شد و این بانو در همان دفتر که معروف و واقع در پیچ شمیران است، باقی ماند. دفتر به نوعی به پاتوق ما تبدیل شده بود و در طی این سال‌ها با فرشته طائرپور در ارتباط بودم و رفیق یکدیگر شده بودیم و من در حال حاضر احساس می‌کنم یک پشتیبان مهم را به صورت شخصی از دست داده ام البته می‌توانم به جرئت بگویم نه فقط من بلکه بسیاری از بچه‌های سینما این حس را دارند و در آینده که ایشان نیست این حس بدتر خواهد شد.

کارگردان «یادداشت‌های یک زن خانه دار» با بیان اینکه فرشته طائرپور بانویی خاص، بسیار بامعرفت و بامحبت و بسیار خوش قلب بود، بیان کرد: انگار کمک کردن به همه تبدیل به وظیفه اصلی فرشته طائرپور در زندگی اش شده بود و بارزترین خصیصه ایشان بود.

کرامتی با بیان اینکه رزومه ایشان کاملا مشخص است، مطرح کرد: ایشان برای سینمای کودک و نوجوان بسیار وقت گذاشت، کمک فکری می‌داد و بسیار تلاش کرد. فرشته طائرپور یکی از موثرترین افراد در جشنواره کودک و نوجوان بود و در حقیقت دوست داشت سینما کودک به روزگار خوش دوران خود در دهه ۶۰ بازگردد.

وی افزود: ایشان هم مانند تمام کسانی که قصد کار کردن دارند، اما کسی قدرشان را نمی‌داند، در سه سال اخیر از کار برای سینمای کودک کنار کشید و بسیار دلشکسته و ناراحت بود چراکه می‌دید هر تلاشی می‌کند کسی گوش نمی‌دهد و حمایت و پشتیبانی صورت نمی‌گیرد. به نظر من یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد جشنواره کودک و نوجوان در چند سال اخیر رنگ ببازد عدم حضور فرشته طائرپور بود.

بازیگر «نجوا» با اشاره به اینکه هر کس هرجا گیر می‌کرد گشاینده گره فرشته طائرپور بود، گفت: فرشته طائرپور اگرچه این اواخر در سینمای کودک نبود، اما جا‌های دیگر مشغول به کار و کمک رسانی بود. ایشان برای تک تک افراد وقت می‌گذاشت و پیگیر بیمه سینمایی‌ها و مالیات و دارایی آن‌ها بود و بسیار برای این کار تلاش کرد.

کرامتی در ادامه با بیان اینکه قرار نیست در این مملکت اتفاقی رخ بدهد، تصریح کرد: چرا باید فرشته طائرپور به دلیل کرونا فوت کند؟ در کشوری که این همه ادعا دارند و مسئولان با وقاحت از موفقیت هایشان در همه عرصه‌ها دم می‌زنند، این اتفاق مسخره نیست؟ می‌گویند کشور‌های جهان ۲ تا ۳ واکسن تولید کردند در حالی که ما از ۷ واکسن رونمایی کردیم پس این واکسن‌ها کجاست و چرا باید افراد یکی یکی پرپر شوند.

کارگردان «ترانه کوچک من» در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل بهداشت و درمان و مراکز درمانی در حال فروپاشی هستند و برخی حرف‌ها با وقاحت در این شرایط ادامه دارد. این حرف‌ها سیاسی نیست بلکه درد اجتماعی است و باید آزادی وجود داشته باشد که افراد از مشکلات خود بگویند.

انتهای پیام/
 
گفتگو از : سپیده شریعت رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار